Informatii utile despre micronutrienti

In corpul uman exista, in cantiati infinit-zecimale, un numar foarte mare se substante numite micro-elemente. Acestea au o importanta biologica si fiziologica.

Exemple de astfel de substante sunt: iodul, zincul, vanadiul, cuprul, manganul s.a.

micronutrienti

Acumulat in principal in glanda tiroida, iodul are un rol important in desfasurarea proceselor redox in interiorul celulelor, in absorbtia nutrientilor, dar si in mentinerea functionarii sistemului nervos.

Necesarul zilnic de iod este de doar 0.0002 mg. Totusi, in lipsa iodului si a apei se poate dezvolta afectiunea numita „cretinism”, chiar de la varste fragede. Dintre alimentele cu continut de iod putem enumera: macroul, somonul, hering, păstrăv, fructe de mare, alge, sarea iodată si nucile.

Cobaltul si zincul sunt elemente importante pentru formarea vitaminei B12. Zincul este necesar pentru formarea insulinei, implicata in metabolizarea zaharurilor. Zincul si cobaltul sunt prezente in cantitati mari in cartofi, sfecla rosie, morcovi, ridichi, rubarba, cafea spanac, galbenus de ou, ficat, carne de vită sau suncă.

Cuprul este implicat in sinteza hemoglobinei si producerea adrenalinei. Cantitatea necesară zilnica de cupru este de aproximativ 2 mg. Gasim cupru, in principal, in alimentele vegetale, cum ar fi cartofii, rosii, morcovii, sfecla.

Manganul este un mineral care este implicat în mai multe sisteme de enzime din organism. Organismul uman contine 15 – 20 miligrame de mangan, dintre care majoritatea sunt situate în oase, iar restul – în rinichi, ficat, pancreas, hipofiza si glandele suprarenale. Manganul joacă un rol important în prevenirea si tratamentul alergiilor, astmului, diabetului, epilepsiei, bolilor de inima, sclerozei multiple, osteoporozei, sindromului premenstrual etc.

Surse de mangan sunt mustar, varza, zmeura, ananas, spanac, salata verde, gulie, sirop de artar, usturoi, struguri, căpsuni, ovăz, fasole, orez brun, fasole, scortisoara, cimbru, menta, curcuma, praz, broccoli, sfecla si grâu integral.

Vanadiul are urme de minerale care furnizează si îmbunătăteste cursul proceselor metabolice din organism. Alimente bogate in vanadiu sunt: piper negru, ciuperci, patrunjel, seminte de marar, masline, cereale integrale, fructe de mare.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s